Qayğı-başqasını dəstəkləməyə və kömək etməyə yönəlmiş
bir hərəkətdir. Vəsvəsə, insanın sevdiyi mənliyi ilə bağlıdır- tək olmamaq,
diqqətsiz qalmamaq haqqında. Vəsvəsə də seçicilikdən məhrumdur. O, müəyyən bir
şəxslə münasibətlə deyil, müəyyən bir anda rahat və əlçatan olan hər kəslə
münasibətdən yapışmaq istəyi ilə dəstəklənir.
Obsesyonda başqa bir insanın maraqlarına, dəyərlərinə
və mənalarına diqqət yetirilmir. Şərhlər sosial şəxsiyyətlərarası münasibətlərin
mədəni və sivilizasiya hissəsidir. Onlar işarələr və sərhədlər kimi xidmət
edirlər. Və bu mənada biz onlarsız edə bilmərik. Şərhlərin necə, hansı vaxtda və
hansı şəraitdə formalaşdırılması ilə bağlı çoxlu suallar yaranır. Bəzi şərhlər
təhqiredici və alçaldıcı ola bilər, digərləri isə göstərici və istiqamətləndirici
ola bilər. Məsələn, konfransda bir həmkar israrla termini səhv tələffüz edir.
Dəfələrlə təkrarlanan və hər kəsin eşitdiyi bir səhv
gözdən qaça bilməz. Bu fakta məhəl qoymamaq psevdotaktik olardı. Eşitdiyinizi səhv
olaraq etiketləmək, insana bir şans, fikirlərini əldə etmək imkanı verəcəkdir.
Əks halda, o, düzəliş, düzəliş üçün bu şansdan məhrum qalır. O, bir situasiyada
yeni təcrübə qazanır və onu özbaşına növbəti vəziyyətə köçürə bilir.
Qeyd insanın düşdüyü vəziyyətin kontekstində
olmalıdır. Əgər bu, qəti və alçaldıcıdırsa, bir qayda olaraq, bu anda nəinki nəzərə
alınmır, mənfi emosional reaksiyaya səbəb olur, həm də başqalarının şərhlərinə
ümumiyyətlə reaksiya verməmək münasibəti kimi kök salır. Əks reaksiya tam
tabeçilik, öz təşəbbüsü və ya intuisiyasına tabe ola bilməməkdir. Şərhlərə diqqət
yetirmək insanın davranış və hərəkətlərində əsas diqqət mərkəzinə çevrilir.
Münasibətlərin iyerarxik modelləri var ki, burada şərhlər
təkcə forma və icra üsulu ilə deyil, həm də birinin təcrübəsi və statusu məzmuna
diqqətin artırılmasını təklif edən mövqelərdə fərqlənir. Rəhbərin tabeçiliyə
irad bildirməsi, tabeliyində olanın müdirə iradları eyni deyil. Valideynin
uşağa irad tutması da uşağın valideynə irad tutması ilə eyni deyil. Amma burada
da hər şey aydın deyil: idarəçinin tamamilə mənasız iradını və valideynin
mahiyyətcə zərərli iradını asanlıqla təsəvvür etmək olar. Buna görə də, şərhləri
tərtib edərkən, həqiqətən vacib olana diqqət yetirmək lazımdır.
News365.az