Doğrudur, Abdal-Gülablının mehində dərələr
keçib, təpələr aşan, özünü Azərbaycanımızın dörd bir yanına yetirən möcüzə səslər
çox olub. Lap elə ustad aşıq Valehi xatırlayaq. Onun uzaq Dağıstanda aşıq Zərnigarı
sazının, sözünün, səsinin, avazının  bəndinə
salıb Abdal-Gülablıya gətirdiyi, çoxdan dastanlaşan, dillər əzbəri olan şirin
bir ömür hekayəsini kim bilmir? Adı bu kəndin adı ilə qoşalaşan, az qala
sinoniminə çevrilən mərhum sənətkarımız, bənzərsiz səsli Səxavət Məmmədovu yada
salmamaq mümkündürmü? Abdal-Gülablının səs politrasında Qulu Ağsəsin
poeziyasından, insanlığından süzülən səsin saflıqla bərq vuran işartılarından necə
yan keçmək olar?  
     Amma mən
sizə haqqında söz açacağım səsin rəngi bir başqadır 
       Nə az, nə çox- ömrünün 54 ili Azərbaycan
Radiosuna bağlı olub, onunla eyni taleyi bölüşüb. Bu ünvanı günü bu gün də öz doğma
evi bilir. O ocağın hənirini ürəyində gəzdirir. 
       Xalq artisti, Azərbaycan diktorluq sənətinin
görkəmli nümayəndəsi Əli Məhəmmədoğlu ilə 6 Noyabr- Azərbaycan  Radio və Televiziya işçilərinin peşə bayramı günü
ərəfəsində həmsöhbət olduq.
                                              
*****
       -Xoş gördük, Əli müəllim. Necəsiz? Bəlli
yaşdan sonra havaların şıltaqlığı sizi narahat eləmir? 
       -Xoş vaxtınız
olsun. Havaların şıltaqlığı yaşa baxmır. Elə cavan vaxtı da bu ərköyünlüyü hiss
eləmişəm, indi də. Təbiətdi. Təbiətlə mübahisə eləmək olmaz. Allah nə verdi-
odur. Nə bəxş edibsə, razılaşmaq və şükr eləmək lazımdır.   
       -İllər insan ömründə nələri dəyişsə də,
düşünürəm ki, gözəl səslərin qarşısında bir qədər aciz qalır. Sanki hökmünü
göstərməyə bəzən gücü yetmir. İllah da ki, dinləyəndə qəlbimizi ovsunlayan, bəzən
içimizin həsrətinə sığal çəkən, məlhəm olub ağrısını ovunduran, gahdan
könlümüzü havalandıran səsləri deyirəm. O səslərə, el arasında daha çox
"Allah vergisi" deyirlər. Bir əsri haqlayan Azərbaycan Radiosunun
diktorları zaman-zaman öz şux, ürəyəyatımlı səslərilə "Sehrli qutu"dan
evlərimizə xəbərsiz-ətərsiz gələn, amma ən arzulanan qonaqları olublar. 
       -Çox qəribədi
ki, öz nəslimizin, hətta sonrakı nəslin, mən əvvəlkiləri demirəm- onları əlçatmaz
sayıram, bir nəfəri də olsun  haqqında
deyə bilmərəm ki, nəsə onda çatmırdı, ya zəif idi. Elə bil ki, hamısı seçilib
göndərilmişdilər. Təsadüfən tək-tək olan var idisə- o da əvvəl-axır başa
düşürdü ki, bura onun yeri deyil, çəkilib gedirdi.  
        -Xalq artisti Əli Məhəmmədoğlunun ilk dəfə
evlərə "qonaq gəldiyi" gün necə yadında qalıb? 
      -İlk dəfə
efirə konsert elanları ilə çıxmışam. Təcrübəli diktorlardan biri yanımda
otururdu ki, işdi özümü itirsəm, kömək eləsin. Günlərin birində mənə dedilər
ki, verilişlərin proqramını oxumaq lazımdır, səhər saat 6-da efirə gedəcək. Oxudum,
səsimi yazdılar. İnanın ki, o gecəni necə yatdım, bir Allah bilir. Saatın zəngini
6-ya 10 dəqiqə qalmışa qurdum ki, proqramın oxunuşuna qulaq asım. Evdə böyük
bir radioqəbuledicimiz vardı. Açdım, başladım gözləməyə. Nəhayət... Bütün diqqətim
radioda idi. Proqramın oxunuşu başlayan andan özümü efirə yad adam kimi hiss
etdim.  Özümdən çox narazı qaldım. Həmin
gün tamam fikirli oldum. Bu işə necə böyük həvəslə gəldiyimi bilən yaxın
dostlarıma zəng elədim ki, deyəsən mən yerimdə deyiləm. Onlar mənə ürək-dirək
verdilər, tələsmə, heç olmasa bir ay işlə,- dedilər. Mən bu iş yerində təzə
idim, bir simsarım yox idi ki, onunla bölüşüm, məsləhət alım. Yalnız baş
redaktorumuz Ramiz Mustafayevə gümanın çatdı. Onun yanına çox gedib-gəlirdim, məni
hazırlaşdırırdı. Axırda Ramiz müəllimə deməli oldum. Məni sakitləşdirdi. Dedi
ki, narahat olma, birinci dəfə belə olur. Sonra yavaş-yavaş düzələcək. Radio ilə
bağlı ilk təəssüratım belə yadımda qalıb.     
          -Həmin illərdə radio diktorları qarşısında hansı
tələblər qoyulurdu? 
       -Diktorlar
qarşısında qoyulan tələb həmişə eyni olub- sözlərin düzgün tələffüzü, məntiq,
bir də oxuduğun mətnə münasibət.  
       -O vaxtlar qarşılaşdığınız çətinliklər...
Məsələn, bildiyim qədər, sizin radioda çalışdığınız ilk illərdə radioda canlı
efir daha çox olurmuş.
      -Bəli.
verilişlərin əksəriyyəti canlı gedirdi, xüsusilə də "Son xəbərlər".
Əvvəllər səhər saat 6-dan gecə saat 12.00-a kimi işləyirdi birinci proqram.
Araz proqramı isə saat 12-dən gecə saat 1-ə kimi. Sonra hər ikisi bütün sutka ərzində
yayımlanırdı. Gecə saatları bəzən istisna olmaqla, bütün xəbərlər canlı yayımlanırdı.
Deyim ki, hansısa çətinlik çəkirdik- yox. İnsan öyrəşir. Biz də öyrəşmişdik,
canlı efir bizə adi hal kimi gəlirdi. 
       -Mümkün deyil ki, canlı efirdə, eləcə də
radionun o dövrkü həyatında maraqlı hadisələr yaşanmasın. Bilirəm ki, sonralar
radiomuzun macəralarına dönən o duzlu-məzəli mövzuları günümüzə çatdıranlardan
biri də sizsiniz. Azərbaycan Radio-Televiziyasında sizin yumorunuzun şirinliyinə
çoxları bələddir. 
      -Hə.
Maraqlı hadisələr çox olub. Sizə öz başıma gələnlərdən birini danışacam, bir də
efirdən eşitdiyimi. Allah bütün dünyasını dəyişənlərə rəhmət eləsin,
televiziyanın diktoru Hicran Hüseynov bir vaxtlar bizdə- radioda işləyirdi. 
     ...Saat
17-də "Xəbərlər" başladı. Mən də proqrama evdə qulaq  asırdım. Jurnalist Əsmər Yusifzadə o vaxtlar radioda
işləyirdi. Hicranla xəbərləri oxudular, qurtardılar. Hicran qayıtdı ki, siz
"Son xəbərləri" oxudunuz. "Dinlədiniz" əvəzinə
"oxudunuz" dedi. Həmin vaxt Əsmər mikrofonu söndürür. Hicran da elə
bilir ki,  mikrofon hələ açıqdı. Ona görə
mikrofonu söndürmək əvəzinə açır və bilməədn efirə deyir: "Bu nəydi,
a-a-az!"  
        Bir dəfə
də öz başıma gələn əhvalatı danışım: Saat 23.50-də  xanım həmkarımla "Xəbərlər"i
oxuyurduq. Xəbərlərdən biri Quba xalçaları haqqında idi. Mətnin lap axırında
belə cümlə vardı: "Quba xalçaları öz keyfiyyəti ilə fərqlənir". Xanım
həmkarım ora gəlib çatanda dedi ki,- "Quba xalçaçıları öz keyfiyyəti ilə fəqlənir".
Birdən ayıldı. Acığı tutmuş halda çox gülməli və əsəbi jest elədi. Həmin anda məni
möhkəm gülmək tutdu- onun səhv oxumağından çox, jestinə. Növbəti xəbəri mən
oxumalı idim. Aradan 50 ildən çox vaxt keçsə də indiyə kimi yadımdadı o cümlə:
"Rusiya Federasiyasının gəmiqayıranları Xəzər gəmiçiləri üçün yeni gəmi-bərə
inşa ediblər". Gülmək məni necə tutmuşdusa, xəbəri belə oxudum:
"Ru-u-usiya gəmiqayıranları..." 
       O vaxt
bütün mətnlərin oxunuşu lentə yazılırdı. Bir həftə, on gün o lenti
saxlayırdılar. Sonra pozub yenidən istifadə edirdilər. Neçə gün narahatçılıq
keçirdik ki, bunun "səsi çıxacaq". Çox yaxşı ki, sakitcə ötüşdü. Belə
hadislələr çox olub.          
       -Sizi ən çox fərəhləndirən, səs
imkanlarınızı daha çox açan, qəlbinizə daxili rahatlıq, tükənməz sevinc bəxş edən
veriliş... O veriliş, o mətn ki, bu gün də unutmamısız.
       -Lap
cavan yaşlarımda Azərbaycan Radiosunun ilk diktorlarından biri, hazırda 103
yaşının içində olan, yeri gəlmişkən, onun peşə bayramını təbrik edirəm, Allah
ömrünü daha da uzun eləsin,- Züleyxa Hacıyeva ilə  böyük sənətkarımız Zeynəb Xanlarova haqqında
"İfaçıların portreti" verilişininin mətnini oxumağımız yadımdadı. Sonra
musiqişünas Elxan Babayevin redaktorluğu ilə hazırlanan "Muğam" radio
jurnalı vardı. Mətnini həmişə Aydın müəllim oxuyurdu (Aydın Qaradağlı- red.). Həmin verilişin bir, ya iki nömrəsini mən
oxumuşam,- o yadımda qalıb. Gənclik redaksiyasının hazırladığı verilişləri çox
oxumuşam. Məsələn,- "Tələbəlik illləri". Mənim diktor kimi
formalaşmağımda, o vaxt yarım saatlıq efirə gedən "Bilik" proqramının
rolunu xüsusi qeyd etmək istəyirəm. Rejissoru rəhmətlik Tariyel Vəliyev idi. Məndən
cavan olsa da, diktor kimi püxtələşməyimdə böyük zəhməti olub. Axır vaxtlar
Dilşad Tahirqızının hazırladığı "Köhnə, yeni radio" verilişini
xatırlayıram. Onu Ofeliya xanım Sənani ilə başladıq, sonra uzaq yol gəldiyindən
ona qıymadıq, Dilşad xanımla qərarlaşdıq ki, həmin verilişi mən tək aparım. Bu
da ən çox yadımda qalan verilişlərdəndir. Televiziya proqramlarında  kadrarxası mətnlər çox oxumuşam. Yəqin ki, 54
illik əmək fəaliyyətimin özü sizə çox söz deyir.       
        -Radioda çalışdığınız ilk illərdə daha kimlərin
qayğısını, diqqətini xatırlayırsız? 
       -Beş sənətkarın
adlarını xüsusi qeyd etmək istəyirəm. Biz onları özümüzə müəllim sayırıq: Fatma
Cabbarova, Züleyxa Hacıyeva, Aydın Qaradağlı, Ramiz Mustafayev, Sabutay
Quliyev. Onların hər biri mənim də həyatımda böyük rol oynayıb. 
       Xalq
artisti Ofeliya Sənani məndən əvvəl işləyirdi. Nurəngiz Gün- əvvəl soyadı
Quliyeva idi. Radio, sonra televiziya diktoru oldu. Axırda gözəl şair kimi
tanındı.
     Xalq
artisti Qara Tağızadə, Südabə Manaflı, Zərifə Yusifova... Böyük sənətkarlar
idi. 
      Sənətimizin
şərəfini bu gün də uca tutanların adlarını çəkmək istəyirəm: Əməkdar artistlər
İradə Ələkbərqızı, Sevil Hüseynli, yaxın dostum, xalq artisti Eldost Bayram, Şəmsiyyə
Qarayeva, Ofeliya Sabirqızı... Adlarını çəkməyi unutduğum oldusa, məni bağışlasınlar.
Allah hamısına cansağlığı versin. 
         -Azərbaycan
Radiosu ədəbi dilimizin normalarının qorunmasında müstəsna rol oynayıb. Yazılı
dillə danşıq dili arasında körpünün düzgün "mizan-tərəzi"si, daha da
yaxınlaşması, bütövləşmə kimi vacib və incə iş həm də diktorlarımıza "əmanət"
idi. 
         -İşə
qəbul olunanda rəhmətlik Aydın Qaradağlı mənə xalq artisti Kazım Ziyanın
"Səhnə dili haqqında" kitabını verdi və dedi ki, bu əsəri çox diqqətlə
oxu, müəllimimin kitabıdı. Sonralar dil məsələləri üzrə mütəxəssislər də bu işdə
diktorlara tövsiyələrini verirdilər.   
        -Bugünkü dövrün çağırışları diktor sənətinə
soyuqluq gətirdi. Amma bu gün də sevilən, təqdir olunan neçə-neçə istər radio,
istərsə televiziyanın ədəbi-bədii verilişləri, sənədli filmləri bu səslərin nəfəsilə
canlanır, oxucu, tamaşaçı könlünü oxşayır.   
        -Diktorluq
sənət idi. Amma aparıcılıq sənət deyil, qabiliyyəti olan istənilən şəxs aparıcı
ola bilər. Təəssüflər olsun ki, indi diktorluq sənəti unudulub. Amma hefslənməyə
də dəyməz. Hər dövrün öz tələbi var. Amma bir həqiqət var ki, diktorlar kimi səlist
danışanlar azdı. 
         -Ömrün məlum çağında insanın dönüb ötənlərə
baxmağı da var. İstədi-istəmədi, mümkünsüz olduğunu bilə-bilə hansısa anları
yenidən yaşamaq, barmağının ucu ilə də olsa ona toxunmaq, lap elə nəfəsini kürəyində
hiss eləmək istədiyi  məqamlar olur. 
        -İşimdən
də, sənətimdən də çox razıyam. Təmənnasız yaşamışam. Zəhmətimə lazımi qiymət
verilib. İşlədiyim müəssisə mənə ev verib, bağ verib. Fəxri adım var. Allahdan
bircə arzum var ki, mənə verdiyi ömrü sağlam yaşayım. 
       -Abdal-Gülablı azad olunanda... 
       -Həmin
anda qanad açıb orda olmaq istədim. Təəssüf ki, hələ də doğma kəndimizə gedə
bilməmişəm. Ayağımda yaranan problemlər imkan vermir. Əmimoğlu təkidlə çağırır,
gəl, səni aparım gəzdirim. Düzdü, ürək atlanır, amma görürəm fiziki imkanlarım o
deyil. Arzu edirəm ki, obamız qayıtsın o gözəl yurdumuza, həyatlarını Abdal-Gülablıda
davam etdirsinlər.  
        -Sözsüz ki, erməni vəhşiliyinin qurbanı
olan yurd yerlərimiz bərpa olunacaq, yenidən qurulacaq, dirçələcək, həyat öz
axarına düşəcək. Axarına düşməyəcək, bərpa olunmayacaq nələrdir?  
        -Baxıram,
ellərimiz öz yurdlarına geri dönür. Gözəldi. İllərlə bunun həsrətində olmuşuq.
Amma mənim könlümü açmayan bilirsiz nədi?- hamısı bir-birinə oxşayan
"inkubator evlər". Əvvəlki həyət-bacalar, evlər artıq yoxdu. Amma yenə
də əsas olan odur ki, Müzəffər Ali Baş Komandanımızın  rəhbərliyi ilə qəhrəman Ordumuz
torpaqlarımızı düşmən işğalından azad edib. Suverenliyimiz bərpa olunub. Bu,
xalqımızın tarixində ən şanlı səhifələrdəndir. Zamana ehtiyac var. Hər bir şey
yerbəyer olacaq.     
        -Ömrünüzün bu çağında nələri yəqin
etdiniz?
        -Bircə
cümlə ilə deyim: düz yaşamaq lazımdır.
         -6 noyabr- Azərbaycan Radio və
Televiziya işçilərinin peşə bayramı günüdür. Əli müəllim, sizə, həmçinin
qocaman radio və televiziyamızın  bütün 
işçilərinə, veteran əməkdaşlarına səmimi təbriklərimizi çatdırır, bu bir
əsrlik yolda izi qalanları ehtiramla yad edirik. 
        -Yada saldığınız üçün sizə təşkkür edirəm.
Fürsətdən istifadə edib bütün radio dinləyicilərini, televiziya tamaşaçılarını,
bütün xalqımızı bu gözəl bayram münasibətilə təbrik edirəm. 
Nazim Əlifov






