Azərbaycan tranzit və enerji
potensialına görə Çinin regionda əsas tərəfdaşına çevrilib. Çinin Cənubi Qafqaz
ölkələri ilə təmasları təkcə “Bir kəmər-bir yol” təşəbbüsü çərçivəsində qurulmur.
Çin müəssisələri Azərbaycanın enerji
sektoruna investisiya yatırır. Beləliklə, Çin Milli Neft Korporasiyası (CNPC)
Xəzər dənizindəki Şahdəniz qaz-kondensat yatağının işlənməsi üzrə beynəlxalq
konsorsiumun səhmdarlarından birinə çevrilib.
Bakı və Pekin günəş və külək
enerjisi sahəsində anlaşma memorandumları imzalayıb. Çin şirkətləri
Azərbaycanda iri günəş elektrik stansiyalarının tikintisi imkanlarını nəzərdən
keçirir.
Avropa və Asiyanın qovşağında
yerləşən Azərbaycan “Bir kəmər-bir yol”un nəqliyyat dəhlizlərində əsas halqaya
çevrilib. Dəmir yolları, avtomobil yolları və liman infrastrukturunun inkişafı
sahəsində əməkdaşlıq regional əlaqəni gücləndirməyə kömək edir.
Çin şirkətləri yolların, tunellərin
və digər mühüm obyektlərin tikintisində iştirak edərək Azərbaycanın
infrastrukturunun müasirləşdirilməsinə mühüm töhfə verirlər.
Çin Azərbaycanın dəmir yolu
infrastrukturunun modernləşdirilməsi üçün avadanlıq və texnologiya tədarük
edir. Çin və Avropa arasında Orta Dəhlizinin bir hissəsinə çevrilmiş
Bakı-Tbilisi-Qars kimi əsas marşrutlarda Çin lokomotivləri və yük vaqonlarından
istifadə edilir.
Çin şirkətləri də Xəzər dənizinin
əsas qovşağına çevrilmiş böyük Ələt liman kompleksinin işlənməsində iştirak
etməkdə maraqlıdırlar.
Çin Azərbaycanın əsas ticarət
tərəfdaşlarından biridir. Çindən əsas idxal maşın, elektronika, avadanlıq və
metal məmulatları, əvəzində isə neft, neft məhsulları və kənd təsərrüfatı
məhsulları göndərilir.
Bu ilin sentyabrından viza rejiminin
qarşılıqlı ləğvi də iki ölkənin yaxınlaşmasına töhfə verəcək.
Çin və Ermənistan
Çinin Ermənistanla əlaqələri əsasən
humanitar və texnoloji xarakter daşıyır.
Ermənistan Çinin “Huawei” şirkəti
ilə ölkədə 5G infrastrukturunun inkişafı və “ağıllı” texnologiyaların tətbiqi
ilə bağlı memorandum imzalayıb.
Huawei həmçinin Ermənistanda
“Gələcəyin Toxumları” proqramını həyata keçirir, erməni tələbələrə Çində İT və
telekommunikasiya sahəsində təcrübə keçməyi təklif edir.
Çin Ermənistanda təhsil
layihələrində iştirak edir: bir neçə məktəbi pulsuz tikib.
İrəvanda Konfutsi İnstitutu var,
orada erməni tələbələr Çin dilini və mədəniyyətini öyrənirlər.
Bundan əlavə, Çinin China Electric
Equipment Group şirkəti Ermənistan üçün Şimal-Cənub magistralının ölkə
daxilində nəqliyyat əlaqələrini yaxşılaşdırmaq üçün nəzərdə tutulan mühüm
hissəsinin maliyyələşdirilməsi və tikintisi üzrə danışıqlar aparıb.
Çin və Gürcüstan
Gürcüstan da Azərbaycan kimi Çin
investorlarını nəqliyyat və enerji sahəsində müxtəlif infrastruktur
layihələrinə cəlb edən “Bir kəmər - bir yol” təşəbbüsü çərçivəsində mühüm
tranzit qovşağıdır.
Belə ki, Çinin “China Communication
Construction Company” şirkəti Anakliada dərin su limanının tikintisinə dair
anlaşma memorandumu imzalayıb. Bu irimiqyaslı layihə Gürcüstanı Qara dənizdə
əsas logistika mərkəzinə çevirməlidir.
Çin Çindən Avropaya Transxəzər
Beynəlxalq Nəqliyyat Marşrutunun (Orta Dəhliz) bir hissəsi olan Gürcüstan dəmir
yolu şəbəkəsinin modernləşdirilməsində də maraqlıdır.
Çin şirkətləri Gürcüstanın enerji
infrastrukturunun, o cümlədən su elektrik stansiyalarının və elektrik ötürücü
xətlərinin tikintisi və modernləşdirilməsində iştirak edir.
Çin Gürcüstanın ən böyük ticarət
tərəfdaşlarından biridir. Gürcüstanın Çinə əsas ixracı şərab (Gürcüstan Çin
bazarına əsas şərab ixracatçısına çevrilib) və mineral sudur. Çin isə
Gürcüstana avadanlıq və istehlak malları gətirir.
Ermənistanda olduğu kimi, Gürcüstanda
da Çin və Çin mədəniyyətini başa düşməyi təşviq edən Konfutsi İnstitutu var.
Bir sözlə, Çinin Bakı, İrəvan və
Tbilisi ilə əməkdaşlığı qarşılıqlı faydalıdır: Cənubi Qafqaz ölkələri
infrastruktura investisiyalar və nəhəng Çin bazarına çıxış əldə edir, Çin isə
Asiya ilə Avropa arasında iqtisadi və logistik əlaqələri gücləndirir, onun
enerji təhlükəsizliyini təmin edir və “Bir kəmər, bir yol” təşəbbüsünü təşviq
edir.
News365.az